НОВОСТИ – ДИЦ-a Билтен "Сазвежђа З"

СПЕКТАР

СПЕКТАР
НовиБусур

ПРЕВЕДИ - TRANSLATE

петак, 24. август 2018.

Блогери, влогери, јутјубери, гејмери...Продавци магле или мајстори заната




Фотографије Бранке Веддер


,,,Друштвене мреже су им ослободиле простор, дозволиле им да на њима распростру знања за која не знамо одакле су потекла, прогласе се свезналицама и виртуозима опште праксе. Блогери, влогери, јутјубери, гејмери*... освојили су симпатије млађе генерације која у њима види узоре. Диви им се. Слепо им верује. Ако они кажу да је најбоље овог лета путовати у Шпанију, они пакују кофере и одлазе тамо. Када на свом профилу похвале неки ресторан или сплав, поборници облаче најбоље крпице и крећу да га "овере". Морају да "падну" све те усликане крофнице и "смутији". Девојчице обликују обрве и шминкају се онако како им њихов модни "гуру" са интернета каже. Дечаци маштају да упознају Богдана Лаловића и постану још вештији гејмери од њега. Свет дефинитивно више није исти. А ми? Колико морамо да се променимо и прилагодимо новим тековинама миленијалаца, чије навике, начин размишљања и, коначно - занимања руше старе темеље?- Уколико желимо да опстанемо, морамо да будемо флексибилни - каже социолог Мирко Матијевић. - Али није лако генерацијама које су навикле на лекаре и професоре да одједном, преко ноћи, уважавају наметање нових профила личности и професија, за које не знају ни чиме се тачно баве. Једино што нам остаје је да пронађемо меру - послушамо шта имају да нам кажу пре него што их унапред осудимо, али их ни не следимо по сваку цену.
Продавци магле или мајстори занатаИстраживања показују да су на листи све популарнијих занимања младих управо - "инфлуенсери". То су они људи који своје идеје износе на интернет позорницу, забављају публику, дају јој савете на хиљаду и једну тему и за то добијају пратиоце, коментаре и новац. Од када су се појавили, ништа више није исто.- Они су променили општу слику света, после које ни класични медији ни гости од имена више немају шансу да се искажу као некада. Емисије на малом екрану више нису главни извор забаве, јер се у аутобусу и на другим јавним местима препричавају смешни видео-снимци са "Јутјуба". Чак су се и едукативне приче ту преселиле, па је довољно да на "Гуглу" укуцате кључне речи и изаћи ће вам све што вас занима. Да не спомињемо тек колико су штампани медији изгубили на снази и утицају - објашњава саговорник....
________________
                     *  Препоручени чланак  Блогери и влогери освајају свет Татјана ЛОШ | 24. август 2018. 16:12 | ...Да ли су нова занимања "измишљена" или су само необичнија од класичних. Блогери, влогери, јутјубери, гејмери су освојили симпатије млађе генерације, видети више



Нема коментара:

ФРЕСКЕ

ФРЕСКЕ
ПОСЛЕДЊИХ ВРЕМЕНА